Co je to Youtuber?
Výraz:
Youtuber
Význam:
Youtuber - osoba, která se věnuje přidávání virálního obsahu na portál pro sdílení a nahrávání videí Youtube.
Youtuber je člověk, který je přihlášen k mediálnímu portálu pro uploadování videí Youtube a vytváří zde vlastní videa. Tato síť je v současnosti velmi oblíbená zejména mezi mladými lidmi a najdou se i takoví youtubeři, jejichž sledovanost je natolik veliká, že se pro ně stává tvorba zajímavých příspěvků na youtube také lukrativní záležitostí.
Mezi nejznámější youtubery v Česku patří Fatty Pillow, Steak, nebo také slovenský fenomén GoGo, kteří mají v podstatě vyšší sledovanost, než je tomu například u některých televizních pořadů. Ti nejlepší youtubeři vytváří nová videa pro své fanoušky pravidelně, přičemž využívají často vysoce sofistikovanou techniku. Jednou z nejrozšířenějších činností youtuberů je pak takzvaný Let's play, což je provádění hrou s komentářem a obrazem.
Mnoho youtuberů komunikuje se svými diváky prostřednictvím komentářů, živých přenosů a platforem sociálních médií, čímž podporují pocit komunity kolem svého kanálu. Někteří youtubeři dosahují značných úspěchů, hromadí miliony odběratelů a zhlédnutí a mohou svůj obsah zpeněžit prostřednictvím příjmů z reklamy, sponzoringu, prodeje zboží nebo jinými způsoby.
Celkově hrají youtubeři ústřední roli v prostředí digitálních médií, ovlivňují trendy, sdílejí znalosti, baví publikum a utvářejí kulturu konzumace obsahu online.
Youtuber je člověk, který je přihlášen k mediálnímu portálu pro uploadování videí Youtube a vytváří zde vlastní videa. Tato síť je v současnosti velmi oblíbená zejména mezi mladými lidmi a najdou se i takoví youtubeři, jejichž sledovanost je natolik veliká, že se pro ně stává tvorba zajímavých příspěvků na youtube také lukrativní záležitostí.
Mezi nejznámější youtubery v Česku patří Fatty Pillow, Steak, nebo také slovenský fenomén GoGo, kteří mají v podstatě vyšší sledovanost, než je tomu například u některých televizních pořadů. Ti nejlepší youtubeři vytváří nová videa pro své fanoušky pravidelně, přičemž využívají často vysoce sofistikovanou techniku. Jednou z nejrozšířenějších činností youtuberů je pak takzvaný Let's play, což je provádění hrou s komentářem a obrazem.
Mnoho youtuberů komunikuje se svými diváky prostřednictvím komentářů, živých přenosů a platforem sociálních médií, čímž podporují pocit komunity kolem svého kanálu. Někteří youtubeři dosahují značných úspěchů, hromadí miliony odběratelů a zhlédnutí a mohou svůj obsah zpeněžit prostřednictvím příjmů z reklamy, sponzoringu, prodeje zboží nebo jinými způsoby.
Celkově hrají youtubeři ústřední roli v prostředí digitálních médií, ovlivňují trendy, sdílejí znalosti, baví publikum a utvářejí kulturu konzumace obsahu online.