Co znamená zkratka CIO?

Výraz:
CIO
Význam:
CIO (Chief Information Officer) - vedoucí oddělení IT.

Jinými slovy: hlavní ředitel pro digitální informační služby nebo ředitel informačních technologií je pracovní poměr, který běžně dává nejvyššímu manažerovi v podniku odpovědnost za informační technologie a počítačové systémy, které podporují podnikové cíle.

Obecně se CIO hlásí přímo generálnímu řediteli, ale může se také hlásit vedoucímu provozovateli nebo finančnímu řediteli. Ve vojenských organizacích se hlásí k velícímu důstojníkovi.

Jeho úloha byla poprvé definována v roce 1981 Williamem Synnottem, bývalým viceprezidentem Bostonské banky a Williamem H. Gruberem, bývalým profesorem na MIT Sloan School of Management.


Mohlo by vás také zajímat: CEO, CFO, CTO, CxO

Užitečné zkratky - víte, co znamenají?

Užitečné souborové formáty

Váš názor nás zajímá!

Dejte nám vědět, jak se vám tento web líbí. Napište nám!