Provizní systém

Výraz:
Provizní systém
Význam:
Provizní systém - internetový marketingový nástroj.
Provizní systém (nebo také affilate program) je marketingový nástroj pro propagaci na internetu. Funguje na principu spolupráce více webových stránek. Provozovatel provizního systému platí svým partnerům za to, že si u něj přes jejich odkaz koupí nějaký výrobek. Odměna je v podobě provizí z prodeje, konkrétně se jedná o jednotky procent.

Affilate partner umístí na své webové stránky nejčastěji banner s odkazem na stránky provozovatele a pokud přes něj provede zákazník nákup, provize je na světě. Většinou se jedná o weby, které spolu nějak tematicky souvisí. Z pohledu provozovatele se jedná o výhodnou formu propagace, neplatí totiž za proklik, ale pouze za skutečně prodané výrobky (zboží). V dnešní době lze pomocí cookies dohledat, přes kterého affilate partnera se na web zákazník dostal, i když objednávku neprovedl při jeho první návštěvě.


Pojem zařazen v kategorii Internetový marketing a reklama.

Okolní pojmy ze stejné kategorie (mohlo by vás také zajímat):

Reklama

Komentáře

Hledáme posily! Zajímavá brigáda!
Máte zájem se podílet na tvorbě tohoto projektu? Hledáme někoho, koho by bavilo slovník rozšiřovat a přidávat nové pojmy. Samozřejmě, že ne zadarmo. Kontaktujte nás!
Reklama

Užitečné zkratky - víte, co znamenají?

Užitečné souborové formáty

Váš názor nás zajímá!

Dejte nám vědět, jak se vám tento web líbí. Napište nám!

Newsletter - Chcete dostávat nové pojmy a počítačové zajímavosti do vašeho emailu?