Co je to Net Promoter Score?
Výraz:
Net Promoter Score
Význam:
Net Promoter Score (NPS) je nástroj pro správu, který zjišťuje věrnost zákazníků dané firmě. Slouží jako alternativa k tradičním výzkumům spokojenosti zákazníků a prohlašuje, že je v korelaci s růstem příjmů.
NPS bylo přijato více než dvěma třetinami společností z Fortune 1000. NPS je metrika vyvinutá Fredem Reichheldem a představená v jeho článku z roku 2003 v Harvard Business Review.
NPS se může pohybovat od -100 (každý je kritik) až +100 (každý je promoter). NPS vyšší než nula je považováno za dobré a NPS vyšší než +50 za vynikající. NPS měří loajalitu mezi poskytovatelem služeb a spotřebitelem. Poskytovatel může být společnost, zaměstnavatel nebo jiný subjekt. Poskytovatel se ptá na otázky týkající se průzkumu NPS. Spotřebitel je zákazník, zaměstnanec nebo respondent průzkumu.
NPS bylo přijato více než dvěma třetinami společností z Fortune 1000. NPS je metrika vyvinutá Fredem Reichheldem a představená v jeho článku z roku 2003 v Harvard Business Review.
NPS se může pohybovat od -100 (každý je kritik) až +100 (každý je promoter). NPS vyšší než nula je považováno za dobré a NPS vyšší než +50 za vynikající. NPS měří loajalitu mezi poskytovatelem služeb a spotřebitelem. Poskytovatel může být společnost, zaměstnavatel nebo jiný subjekt. Poskytovatel se ptá na otázky týkající se průzkumu NPS. Spotřebitel je zákazník, zaměstnanec nebo respondent průzkumu.
Mohlo by vás také zajímat: Word-of-mouth marketing