Net Promoter Score

Výraz:
Net Promoter Score
Význam:
Net Promoter Score (NPS) je nástroj pro správu, který zjišťuje věrnost zákazníků dané firmě. Slouží jako alternativa k tradičním výzkumům spokojenosti zákazníků a prohlašuje, že je v korelaci s růstem příjmů.

NPS bylo přijato více než dvěma třetinami společností z Fortune 1000. NPS je metrika vyvinutá Fredem Reichheldem a představená v jeho článku z roku 2003 v Harvard Business Review.

NPS se může pohybovat od -100 (každý je kritik) až +100 (každý je promoter). NPS vyšší než nula je považováno za dobré a NPS vyšší než +50 za vynikající. NPS měří loajalitu mezi poskytovatelem služeb a spotřebitelem. Poskytovatel může být společnost, zaměstnavatel nebo jiný subjekt. Poskytovatel se ptá na otázky týkající se průzkumu NPS. Spotřebitel je zákazník, zaměstnanec nebo respondent průzkumu.


Pojem zařazen v kategorii Internetový marketing a reklama.

Okolní pojmy ze stejné kategorie (mohlo by vás také zajímat):

Reklama

Komentáře

Hledáme posily! Zajímavá brigáda!
Máte zájem se podílet na tvorbě tohoto projektu? Hledáme někoho, koho by bavilo slovník rozšiřovat a přidávat nové pojmy. Samozřejmě, že ne zadarmo. Kontaktujte nás!
Reklama

Užitečné zkratky - víte, co znamenají?

Užitečné souborové formáty

Váš názor nás zajímá!

Dejte nám vědět, jak se vám tento web líbí. Napište nám!

Newsletter - Chcete dostávat nové pojmy a počítačové zajímavosti do vašeho emailu?